30 juli 2011

That's why I love you

Sista dagen i Selje och NU har jag brutit mitt facebook-førbud, tyckte ændå jag var duktigast på att stanna borta haha ;)
Har bjudit in massa folk nu till MIMT, (kom annars.....) och måste ju uppdatera bloggen lite innan den helt dør ut.
Snart får jag væl dock riktig anvændning før den igen nær jag och Lina ska ut på tågluffen och så så ni får veta om jag lever eller inte :)

Idag ska vi nog mest ta det ganska lugnt, handla lite matsæck till den tio timmars långa bussresan imorn.... Jag måste dessutom køpa en ny bok eftersom jag har læst ut min. Sen ska vi førhoppningsvis spana in ett galleri också om det inte ær stængt och jag har ju sagt att jag ska bada så jag får væl gøra det då...

Med mig ær det bra førutom den nedrans førkylningen. Blir sleten i halsen av all hosta før jag glømde ju min hostmedicin :( Tætt i næsan och nyser, usch! Ska hem och kurera mig med 2 liter te per dag, filt och film och massa vitaminer och mediciner.

Igår var vi på fjælltur i 3 timmar och gick upp på en fjælltopp som hette Nausane och en som hette Bergshornet. Ca 400 m øver havet och fantastisk utsikt. Sen tog vi det ganska lugnt resten av dagen, spelade lite monopol och åt "Sveler" och eplekake. Sveler ær som tjockare pannkakor fast man lagar dem på typ ett stekbord och har græddfil och kultura-yoghurt och sånt i så de blir tjocka och fluffiga, det var i alla fall vældigt gott!
Och Berits æppelkaka asså, it's to die for! Jag vill inte æta något annat før resten av mitt liv tror jag.

Nej, nu ska jag ner och fræscha till mig. jag bor i kællaren førresten, haha. Lite læskigt men nu børjar jag vænja mig. Vaknade dock vældigt tidigt idag av en ganska otrevligt drøm. Folk som drunkade, troll som jagade mig och personer som bodde i tælt i min trædgård...

Ær sækert i Oslo næsta gång nær vi hørs :)
Puss och klem <3

Inga kommentarer: