14 juli 2011

Update Thursdate

Har varit så inne i framtiden att jag faktiskt glömde säga att jag har varit med morfar ute på Äventyr idag. Åkte cab med den gamle räven och for runt i Ed, Rölanda och massa andra småställen där morfar hade växt upp som liten, ganska mysigt ändå :)
"Här körde jag ut mjölk, och här bodde Doktor Johnsson. Här låg det ett sågverk men det är ju borta för längesen."

Har så himla svårt att se det livet framför mig, och ändå var det ju "bara" 50 år sen man hade utedass och tvättade i bäcken bredvid huset? Fick mjölk av mjölkbilen i glasflaskor och gick 1,5 mil till skolan.
Grusvägar och inga bilar... Undra om det var bättre förr?
Här sitter jag och gnäller på två syskon och ett eget rum när de hade typ två rum på en familj med 7 pers. Och inga bussar, spädbarnsdöd och mjölk för 13 öre litern. Två bilar i hela landsbygden, rävar i braskaminen och självmord vid en gravsten.
I wonder.  

Inga kommentarer: