4 aug. 2011

The colour of the sky

Asså. Är så himla trött hela tiden. Orkar inte ens sitta vid datorn och stavar fel konstant när jag väl gör det för att kroppen inte lyder. Ska bli gott att komma hem och ta det lugnt lite i helgen och få komma till doktorn (igen) imorn kväll. Fattar inte vad det är med den här "förkylningen", den går ju inte bort?
Kan inte ens skratta utan att få världens hostattacker. Känns ju lagom fräscht när man är på jobb också... Tror dock inte jag smittar för Ebba är frisk som en piggelin och är ute och springer. Snacka om att jag är avundsjuk... Har inte tränat på aslänge och får ganska mycket ångest över att se kroppen förfalla, haha.
Man har ju jobbat i över ett halvår och faktiskt fått resultat i form av muskler, styrka, kondition, ork! Och sen händer detta... Jaja. Önskar bara kroppen kunde ta sig samman någon gång, skärpa sig och bli frisk.
Funderar på att gå och köpa whiskey på systemet imorn, det kanske funkar? Blir man frisk av whiskey?

Har i alla fall slutat kl 13 i två dagar och det har nog varit ganska bra för mig, slutar kl 14 imorn tror jag och sen blir det direkt hem med bil :) gott. Längtar efter min mamma och pappa.

Fast det har varit så himla skönt att vara tillbaka i Oslo! Gå runt på stan, åka trikk, t-bane, buss och båt. Jobba, träffa nya människor... Känns lite som om man helt plötsligt är tillbaka i verkligheten. Och det ör så kul att få bo ihop med Ebba igen. Vi har verkligen haft så himla kul hela veckan ihop, då jag orkar göra något i alla fall, haha.
Vi har tittat på film i alla för det orkar jag! Har aldrig gillat Miley Cirus (stava?) men i filmen "The Last Song" var hon faktiskt bra. Underbara miljöer, en fin film med bra budskap - Ta vara på tiden du har tillsammans med dina kära! Kan ju avslöja att jag grät en del på slutet....
Den handlar om Ronnie (Miley) som är en bråkig tonåring och som över sommaren ska bo med sin ursöta lillebror hos sin pappa som lämnade familjen för några år sen då han skilde sig från deras mamma.
Lite olika saker händer, bl.a. att Ronnie blir kär i en snygg kille, hamnar i bråk, räddar sköldpaddor... I början var den lite seg men mot slutet blev den bara bättre!

Nej, nu ska jag göra mig skuldfri och sen lägga mig och läsa. Kanske kurera mig med 7000 halstabletter också... Well well.

Hörs! <3



Inga kommentarer: