15 aug. 2011

Shut my eyes and watch me die

Mm mm mm, god kväll folkens.
Här sitter jag och har världens myskväll för mig själv :) Har varit ute och gått långpromenad på 1 och 1 halv timme och sen duschat, lagat jättegod soppa och nu är jag jättemätt och go i magen och glad i huvudet!
Känns som om jag ÄNTLIGEN börjar bli lite friskare. Tog 7 ml Cocilina i morse (morfin-medicinen), mådde lite illa i morse men har inte alls hostat lika mycket, även om jag fortfarande hostar upp äckligt slem trots 11 dagars penicillinkur... Är glad att jag fick dubbel dos, har 6 dagar kvar, hoppas jag blir helt frisk snart. Nu tar jag det bara jättelugnt hela tiden så jag inte ska anstränga kroppen så att den kämpar bort den där jäkla bakterien.

Gick en lugn promenad bakom Vigelandsparken och gick vilse, men det var så himla fint där! Såg dyrt ut, massa vackra hus och trädgårdar. Jag vill dock bo i ett slott när jag blir så stor tror jag. Eller en maffig herrgård med mina barn och djur. Ev. en man. Om han är snäll. Och en härlig vildvuxen trädgård med massa fruktträd, syrénhäckar, bersåer, gamla trädgårdsmöbler... Jag tycker verkligen om idén med "rum" i sin trädgård, det tänker jag ha. Rum och gångar. Och djur.

Lyssnar på Beyoncés nya skiva medans den värsta matkoman lägger sig... Lagade soppa, men jag är verkligen dålig på att äta soppa.
För det första måste jag ha något att tugga på, trots att det är soppa...? Så lite pulver i grunden, sen i med broccoli och pasta.
För det andra så sölar jag verkligen som en liten 1-åring när jag äter. Rinner längs med hela hakan. Så oglamoröst. Ibland är det tur att man inte har paparazzis hängade i hälarna...
Plus att min mage sväller upp som en annan ballong för att jag blandade i massa ost.. Men jag får skylla mig själv, det är ju så himla gott!

Myms! Ska äta upp dig med min skogaholmslimpa... Åh gud vad gott....!

Inga kommentarer: