6 sep. 2011

Oh happy day!

"De yngsta barnen uppvisar också ofta allmän gnällighet, tar sig ofta för öronen och sover oroligt. Äldre barn och vuxna kan klaga på tryck- lock- eller fyllnadskänsla, huggsmärtor i samband med sväljning och gäspning, pipande och krasande ljud i öronen och obehag över att vissa ljud förvrängs (distorsion). Enstaka barn kan uppleva yrsel och balanssvårigheter vid sekretorisk otit. Orsaken är oklar, man diskuterar om det beror på tryckpåverkan eller en toxisk påverkan.
Vid inspektion finner man oftast en blek, gråvit eller gråröd något förtjockad, ogenomskinlig och ofta kärlinjicerad trumhinna, som står i normalt läge eller något indragen med bevarade trumhinnestrukturer. Hammarskaftet är synligt till skillnad från när det döljs av en buktande trumhinna vid akut mediaotit. I efterförloppet av en akut mediaotit brukar sekretet av vita blodkroppar få en grumligt vitaktig, gråblek eller gulvit färgton."
"Sekretorisk mediaotit, SOM (otosalpingit, vätska i mellanörat): ett inflammatoriskt tillstånd med vätska innanför en intakt trumhinna utan smärtor eller andra akuta symtom, där de dominerande symtomen är hörselnedsättning med upplevelse av lockkänsla. SOM är långvarig (kronisk) om kontinuerlig under minst tre månader."
Kan eventuellt vara detta som gör att det gör så ont i mitt öra i samband med min jävla bakterieinflamation. Ska åka till Balderkliniken igen i helgen och kolla. Det kommer bli dyrt, men vill inte åka iväg på tågluff utan att få kolla allt igen.
- Hostar slem
- Tät i näsan
- Det krasar i öronen
- Får lock i öronen
- Svårt att andas
- Hostar
- Det rosslar i bröstet
- Blir anfådd typ direkt av allting.
GE MIG STYRKA!!!!! Nu ska jag äta C-vitamin, diska och sova, åh, längtar efter mitt täcke <3
Hatar att vara sjuk, stackars mig.

Inga kommentarer: