2 sep. 2011

Tell me baby why don't you love me?

God morgon!
Fredag idag, yej! Och lite lön till mig så nu har jag uppnått mitt budgetmål för resan. Vet inte riktigt vad mycket jag kan tänkas behöva men nu har jag i alla fall några tusen kronor så jag borde klara mig.
Interrailet kostar 3600 typ, och så har vi förbokat två hostel som sagt och köpt massa roliga reseprylar! :D
Har beställt en resehandduk i snygg färg och konstigt material, en spork <3 som är rosa!  På Claes Ohlson handlade jag loss på en universal-adapter, säkerhetsväska (ful men så smart med en miljon fack!) och en ljusblå fickkniv som det står Claes Ohlson på, den kostade 49 kr. Tyckte jag var ett kap när man köper fickkniv ;)
Nästa vecka när jag kommer hem så jag ta en runda på apoteket och köpa på mig allt tråkigt, jobbigt man behöver, typ nagellacksborttagning, våtservetter (reser inte utan såna längre), tandkräm, huvudvärkstabletter... You name it.
Men en stor fråga kvarstår: Ska man ta med sig:
1) Sovsäck? Eller
2) Påslakan?


På vandrarhem kan man ju ofta hyra påslakan men vi ska ju även sova över några nätter hos vänner som bor i kollektiv och de kanske inte är hur bortskämda somhelst med sånt... Kanske lika bra att köra på sovsäck så slipper man både bädda och tvätta... Frågan är egentligen vad som är tyngst...


Anyhow. Nog om resan för den här gången.
Igår var jag på jobb och fick jätteont i magen som höll i sig hela dagen och har även kramper idag :( Ska bli gott med helg, eller vad säger du magen? Få sova ut ordentligt.
Idag vaknade jag förresten 1o minuter innan klockan ringde av att jag drömde att jag försovit mig, haha. Lite ironiskt.
Var förresten och handlade födelsedagspresent till pappa igår på Bodyshop, vi får väl se om han blir glad eller inte ;) Och Ebba hittade presenter till sin syrra Louise så nu har vi shoppat loss.


Idag ska jag få träffa Linda! Wiie! Försökte ju träffa henne i helgen men det gick tyvärr inte så då var det ju tur att hon ska till Oslo och bo hos Amanda några nätter. Vi ska börja eftermiddagen med en fika i alla fall och sen får vi se var vi tar vägen. Tror tjejerna skulle ut och festa men med min jäkla IBS-mage vet jag inte om det är så smart och dricka alkohol... Det löser sig i alla fall!


Nu måste jag börja göra mig i ordning, Ciao! <3


En sån röd har jag köpt och Lina en blå, väger typ ingenting!


Och min söta spork! Typ mitt bästa köp i år, 20 kronor ^^

Inga kommentarer: