28 nov. 2011

Now I need you back...

Sitter och chillar till Yeasayer och bilder från förra årets barkurs, ja jesus vilka bilder. Synd att man inte minns typ 90% av tiden bara... ups. Tur att jag har bloggen att gå tillbaka i så man faktiskt kan fräscha upp minnet då och då.

Idag har vi varit i Hyde park på julmarknad! Tänkte lägga in lite bilder men har inte orkat än, får se till att göra det imorgon. Det var i alla fall otroligt mysigt trots att ungefär halva Londons småbarnsföräldrar hade gjort en kupp och sett till att alla åkte dit på söndag kl halv sju med alla barnvagnar och skrikande ungar de kunde få med på tunnelbanan... Blev nästan lite bitter ett tag när de ska knuffa sig fram med vagnen när varje människa har ca 1 centimeter privat sfär att röra sig på... Och alla dessa gapande ungar, herregud asså. Min tinnitus har nog ökat till det dubbla efter detta med en miljon karuseller, barn och allmänt fölk som ska bröta omkring på en alldeles för liten yta..
Nej nu ska jag sluta gnälla, det var ju faktiskt mysigt och lite får man ju vara beredd på när man åker till Winter Wonderland i Hyde Park.
Det bästa var hemmalagad fudge som jag och Victor köpte, omnomnom!

Ikväll lagade jag linssoppa med massa goa grönsaker till middag och det blev en hel del över vilket är superbra för då kan jag bara värma upp när jag kommer hem från jobbet.
Vår hyresvärd har även varit här och dragit in vår hyra och vi har fortfarande massa australienare här, men tja, det är ändå helt okej. Mår bättre i magen trots att jag fortfarande är ganska uppblåst men ska skärpa mig med maten (som vanligt) och försöka skära ner på bröd och sånt som gör mig uppblåst och tugga maten bättre... Äter så himla fort nu för tiden, men det blir nog bättre när jag fått vänja mig vid alla nya situationer som uppstår hela tiden nu. Plus att hemlängtan har varit ganska stor nu under helgen... <3

Kan tänka mig (och vet tack vare en miljon facebookstatusar) att alla firat advent hemma i Sverige, vi har inte firat det minsta vill jag lova. Förutom att åka på marknad då. Men det känns faktiskt skönt, julstressen har inte kommit riktigt än liksom och det tar jag tacksamt emot.
Börjar få lite smått ångest över julklappar men har i alla fall klurat ut vad jag ska hitta på till mina finaste föräldrar, småbrorsor och vänner är lite knepigare men vi får se. Det är ju typ 4 veckor kvar man kan fundera på ;)

Ne nu ska jag faktiskt gå och duscha så jag slipper göra det imorn och på så vis få en lugnare morgon :) Ska ut och gå en promenad imorn tidigt (ny vana!) och såklart duscha av mig men orkar inte tvätta håret på morgonen oftast för det tar sån tid att torka och jag vill helt inte blåsa det då det sliter så himla mycket på håret.

Bababa, massa tjafs. Nu ska jag duscha och sen sova!
Puss på er! <3


Mamma, pappa, Jonatan och Joel, min fina familj.
Jag saknar er och jag älskar er jättemycket. 
Sänder massa kärlek över havet och hoppas ni 
får den där hemma i lilla Bengtsfors... 
Känns konstigt och lite sorgligt att inte vara hemma
just i dessa juletider men ah, det är väl så när
man börjar bli vuxen på egen hand...
Men kommer innerst inne alltid vara er lilla tjej
och storasyster, ta hand om varandra tills
jag kommer hem igen, I love you!

Inga kommentarer: