1 nov. 2011

This is the famous... ?

Godkväll!

Har somsagt hunnit med en hel del idag men är verkligen inte mycket klockare när det kommer till dessa fruktansvärda mobiltelefoner. Tänk vad bra om det hade funnits EN. Typ som på Nokia 3310-tiden (då jag inte ens fick ha en telefon för mamma....) då alla hade samma och det coolaste man kunde göra på den var att byta skal, inte att surfa supersnabbt, ha spotify i mobilen och spela angry birds 24/7. Fast det kanske är ute nu, vad vet jag - en icke-iphone-innehavare som jag är.
Det jobbiga är även att utseendet spelar så himla mycket roll också. Man vill ha en viss färg och så blir man sur om det inte finns någon cool färg. Man vill ha touch eller slide eller kanske en vridbar och ofta fastnar man ju för en modell pga utseendet och intalar sig själv att det här är en bra telefon/kamera/dator pga den fina färgen.
Det är ju precis som när man lagar mat, och människor också för den delen! Man måste ju bli lite lockad av utsidan och presentationen först innan man undersöker vad som finns inuti.
Yadayada. Jag har i alla fall inte blivit mycket klokare. Har bara fått dåligt samvete gentemot min nuvarande stackars lilla Samsung. Såklart ska jag börja tycka om den nu bara för att jag bestämt mig för att uppdatera mig...

Anyhow. Har i alla fall tränat, cyklat och träffat både Una och Jeanette. Varit på Tosca, Apoteket och biblioteket och lånat en bok. Huckelberry Finn. Vet inte ens om jag stavat rätt men ah. Även här tröt fantasin lite så det fick bli en gammal klassiker som jag tror att jag faktiskt bara sett på tv.

Nej, nu ska jag ner och kolla om min blomkålsgratäng är klar innan jag ska packa i ordning det sista och åka till Oslo! :)

Hörs när jag installerat mig lite hos Ebba igen och allt känns som vanligt ;)
Puss <3

Inga kommentarer: