10 nov. 2011

This is our last chance

Jeeesusss. Blev typ stressad där på slutet av eftermiddagen.
Av en slump (när jag städade mitt rum) såg jag "klacka om skorna". Just den meningen i ett kladdbok och jag tänkte "fuck". Det var ju idag jag skulle hämta mina skor i Åmål, de som jag lämnade in i måndags. Hade helt glömt bort de stackarna!
Så ja, efter lite kaos och att ha hunnit ta på mig kläder, slänga in tygskor i tvättmaskinen, sminka mig och ringa tusen samtal så utövar jag GÅNG, alltså sporten, SNABBT (!) ner till Strömme och hämtar
1. Min cykel som jag glömt nere utanför Kickis i tisdags, herregud Josefine. Var tappade du hjärnan?
2. Bilen. Utan bensin.

Så dagens mission blir att tanka. Ja. Det har jag faktiskt aldrig gjort förut utan någon som verkligen vet. Nu hade jag bara Lina och hon räknas inte riktigt :P Så ah. Först åker vi till st... Någonting, mittemot Statoil. Yes, här har jag sett brorsan tanka, jag vet hur man gör. Känner mig självsäker och sätter i kortet, öppnar tanklocket och tar fram pumpen (är det bara i mina öron det här låter ganska dirty?) och då säger Linet:
- Ahmen nu är det ju fel på datamaskinen och grejer här.
Kortläsaren failar och vi kan inte tanka för det kommer ingen bensin hur mycket man än trycker.

Okej, åker till Statoil. Där det står "Pump ur funktion". Svär en ful ramsa och åker till Shell. Längst bort i stan. Tur för en gångs skull att stan inte är så stor. Och där får vi äntligen tanka, med en cp-ful parkering till råga på allt made by me. Och äntligen kan vi åka till Åmål, hämta skorna och åka hem igen.
Sen gick vi en av våra vanliga två-timmarspromenader och sen har jag pratat med Evsan i telefon och gjort slut på alla mina pengar på mobilen eftersom hon har 3-abonnemang. Helt värdelöst. Men det var ju såklart mysigt att snacka med den lilla sjuklingen :)

Har lagat lite hamburgare och kollat på Robinson vs Böda Camping med Joel nu på kvällen. Målat naglarna, duschat och hunnit tagit hand om mig själv också, det får man inte glömma bort! :)
Känns helt plötsligt som om jag haft fullt upp hela dagen, haha. Jag är så tätt. Och packat har jag INTE gjort, det får bli imorn innan jag åker till Gbg, tur att det bara är en natt så det inte blir så komplicerat för mitt lilla huvud.

Nu ska jag gosa ner mig i sängen, natti på er, puss <3



Inga kommentarer: