12 nov. 2011

Without you - I'm nothing.

Jesus vad mätt man kan bli av svensk husmanskost.
Det är ju himla intressant det där med mat och vilken matkultur ett land har. Klimatet påverkar ju verkligen vilka "matförutsättningar" ett land har, om man nu ska hålla sig till husmanskost.
Och såklart är det intressant att jämföra dem, men om man lever normalt känns det som att det inte spelar så stor roll vad man äter (om man äter hemlagad, sund husmanskost + vatten) utan mer vad man gör med energin.
Vi, och våra kroppar, har väl inte riktigt fattat att vi inte lever på medeltiden längre och konstant jobbar fysiskt utan stoppar i oss vad som helst och tror att det ska funka i alla fall.
Detta är även en reminder till mig själv - Tänk mer på vad du äter, Josefine! Stoppa inte i dig massa skit som är onaturligt och dåligt för din kropp, det skapar bara oro och obalans.
Tycker faktiskt det ska bli kul att flytta till London och återigen ta kontroll över matlagningen för hemma blir jag så himla lat. Det är alltid någon annan som gör det åt mig och jag tar vad jag får. Samtidigt som mitt envetna budskap kanske inte alltid går igenom här hemma heller när jag tjatar och vegetariskt, ekolokiskt och närproducerat.
Men nästa vecka blir det nya tag- Kul! Ska försöka hitta någon bra vego-butik där jag kan köpa på mig lite, borde ju finnas i storstan eller?

Usch ang. Londonresan försöker jag ta tag i mitt huvud och börja packa - Går jättedåligt! Orkar inte alls ta tag i det idag, kan det bero på sömnbrist eller vad? Sov ju inte så mycket inatt, jag och Lisa satt och kollade på Disneyfilmer och massa sjuka youtubeklipp! Kolla bland annat upp Pistolshrimps, helt galet!!
Och sen åkte jag hem redan vid 9 för alla anslutningar suger ju ganska mycket här omkring. Fick byta 3 gånger och fick därmed ingen ro att sova så jag är lite trött. Ska sätta på bra musik och bara slänga i allt jag tycker om. Ahora!


Måste bara boosta Bodyshop lite som inte har något djurtestat smink och väldigt snäll personal vid Brunnsparken i Göteborg, tack för all hjälp! Värt med lite dyrare priser och mycket bättre kvalité och villkor för tillverkarna och din kropp.
Nu måste jag verkligen sätta igång, puss!

Inga kommentarer: