3 dec. 2011

Leave your head ringing with a ringadingdong

Asså jag diggar verkligen Tjuvarnas Jul, den nya julkalendern. Den är faktiskt mysig och så himla härligt med lite gammaldags stuk för en gångs skull! Tack snälla SVT och den som kom på den här kalendern.

Igår kom jag hem från jobbet runt halv 1 på natten efter att ha suttit kvar med grabbarna en stund och druckit öl. Så himla goa är dom, fattar fortfarande inte vilken tur man kan ha med att få 5 supergulliga kollegor och en snäll, men fortfarande lite läskig, chef.
Känner mig som hemma redan och kan tjöta om vad som helst trots att engelskan fortfarande är lite knagglig men jag hoppas det blir bättre snart...  Hittills har folk frågat mig om jag har varit fransk, skotsk eller amerikan. Någon trodde jag var finländsk och det var ju inte så dåligt. En annan gång så sa jag att jag var svensk till två kunder, då svarade de "as if we didn't know?"... Hm...

Ja, vissa idioter får man leva med när man har ett sånt här jobb. Som ett gäng igår som blev redigt fulla och skulle sjunga och ha sig i några timmar, tur att dom tröttnade till slut och gick hem. Blir lika förvånad varje gång när vuxna beter sig som 15-åringar på fyllan. Jag tänker liksom att de borde ha mognat ifrån det där beteendet och kunna ta några öl utan att bli helt till sig, gapa och flirta med personer som är 20 år yngre, men tydligen icke. Alkohol drar ut det värsta ur en. Det vet jag nu.

Fick också två visitkort igår, det ni! Ni vet när folk säger "Here's my card, look me up and give me a call". Japp, två av dem. En man verkade väldigt noga med att jag skulle kolla upp hans hemsida och sen ringa honom... Fattade INTE vad han pysslade med, hörde i princip bara "Parlament" "Company" och "Finland" och det visade sig att han tydligen hade en stuga i Finland. Med bastu. Det är typ det jag vet. Och att han hade massa "stuff going on", vad nu det kan vara. Får väl kolla upp det imorn då om det nu var så viktigt.

Nej, nu måste jag börja sminka mig och greja och komma iväg till jobbet. Börjar om 40 minuter typ..
Imorn är jag ledig och ska utnyttja det till max genom att bara ligga i sängen och sova. Börjar bli sjuk så jag tänker inte röra mig mer än 50 m ifrån sängen typ, plus skypa med goaste familjen i Sveariket! :)

Puss på er, hoppas ni får en trevlig helg!

Inga kommentarer: