14 jan. 2012

Powderfinger - My Happiness


Älskar verkligen den här låten och lyssnade precis på den innan jag och Nick lämnade baren.
Fredag idag och det märktes. Fullt med folk på lunchen och ganska bra med folk ikväll också :) Fredag den 13:e, märktes också. Eftersom våra kassa-maskiner och bongmaskinen slutade funka mitt under lunch-rushen!
Vanligtvis så klickar vi bara in på kassan t.ex. 1 fish 'n' chips, 8,95 pund. När vi sen får pengarna "cashar vi av" och det kommer automatiskt två identiska lappar som vi sätter upp, en för baren och en för köket så alla kan se beställningarna. Nu funkade inte detta system vilket innebar att vi var tvungna att skriva och räkna för hand och på miniräknare eftersom hela systemet låg nere under någon timme - stress!
Men sen löste det sig tack vare en miljon samtal och sjukt mycket mas och det rullade på som vanligt :)

Imorse hade jag sovmorgon och åkte till Regent street för att kolla in ipads, dock verkade alla apple-duds superupptagna så jag fick inte tag i någon anställd att fråga om allt jag ville veta så jag gick och köpte kaffe och knallade iväg till jobbet och käkade frukost innan jag började jobba, och idag var Mauroooooz tillbaka!! (Kan ej stava, inte ens uttala ordentligt tror jag för han är polsk.) Vår headchef som varit på semester hemma i typ 3 veckor, wiie!

När jag gick till jobbet idag tänkte jag på hur sjukt bra jag har det. Att varje dag känna sig lycklig. Jag gick och log hela vägen till jobbet för att jag tänkte på vilken underbar känsla det är att vakna upp och se fram emot varenda dag. What a feeling it is to wake up happy, go through the whole day feeling happy and fall asleep with a smile on my face - Every day.
Har verkligen världens goaste killar på mitt jobb, älskar dom allihop! Skulle man ha en lite sämre dag får de en alltid på bra humör, man får alltid massa kramar under dagen, om man gör något bra uppmärksammas det och allt känns bara så jävla bra, rent ut sagt.
Känns overkligt. Att man kan ha det så bra. Att man kan lyckas såhär bra. Att man chansar, att man flyttar till en världsstad och faktiskt lyckas hitta en trygghet här med. Jag kan inte beskriva vad glad jag är för alla mina underbara vänner jag redan funnit här på två månader. Är stolt över mig själv, samtidigt som det känns som om jag lever i en liten bubbla, typ som när man är kär, kär i sitt liv. Att det plötsligt spricker någonstans. Något går sönder, försvinner eller går dåligt.
Låt det göra det då. Sen. När jag har vait såhär glad och lycklig och stolt ett tag. Då kan det gå dåligt. För det kan ändå inte överväga allt det bra just nu!

Var bara tvungen att skriva av mig lite lycka. Nu fredagsmyser jag och mitt Lin med vin och knäckebröd. Lycka är verkligen inte pengar.

Inga kommentarer: