16 jan. 2012

Sleeping my sunday away!

Hoho, här var man trött.
Kom hem klockan 5 i morse tydligen, hann få på mig pyjamasen innan jag däckade i alla fall, det var ju bra!
Var på the Roadhouse efter jobbet igår. Vi trodde att vi kunde stänga baren runt halv 10 men icke. Nick springer upp för att låsa, springer ner och säger:
-Joe, this is just not happening.
- What's not happening?
- The Orchestra is coming!

AAAAAAAAAAHHHHHHHHHH, vi som precis höll på att stänga ner hela baren får "öppna upp" igen, sätta tillbaka allt som vi diskat och yadayada för att 30 pers som spelar i samma orkester brukar ibland ha konserter i en närliggande kyrka och sen komma och dricka lite efteråt. Så ja, vi kom inte ifrån jobbet förrän halv 12 som vanligt :P Bytte om snabbt till min nya röda klänning ifrån ASOS, satte upp håret och drog iväg :)
Meg, George och Dessie mötte oss på baren och väl på The Roadhouse träffade vi Mat och Olle och Lina kom lite senare igen och ja, jag minns typ bara att jag hade KUL, var så himla glad, dansade och pratade i telefon med Megans aussie-föräldrar, hahaha.
Sen tog vi taxi hem efter att ha kissat på Donken och idag har jag BARA sovit. Helt sjukt vad mycket jag har sovit! Lina gick till jobbet (stackarn) och jag vaknade 3. Var vaken i någon timme, somnade igen. Vaknade vid 6-tiden, åt en clementin och en törr bröbete. Somnade igen. Gick upp vid 8-9 och duschade och sen lagade jag mat, grönsakssoppa som blev supergod!
Så ja, den här dagen är liksom mest ett svart hål i mitt liv tror jag. Sjukt menlös söndag, men ja, jag var väl trött ;)

Imorn slutar jag kl 5, tisdag ledig och börjar inte förrän 5 på onsdag så det blir en lugn start på veckan :) Ska mest tvätta och städa i ordning i garderoben har jag tänkt och på tisdag ska jag och Lina kolla Second hand innan jag ska fika med Megan. Åh, vad jag älskar mitt liv.
Det enda som stör är den himla IBS-magen. Igår på jobbet fick jag gå och lägga mig och vila en halvtimme för jag hade såna kramper... Ska sluta äta mjölkprodukter och se om det gör någon skillnad, ska även ringa till ett sjukhus (vart jag nu kan vända mig, får kolla upp det lite) och be om hjälp för det här går inte. Jag kan inte vakna upp och vara orolig i magen varenda dag innan jag ska till jobbet för jag vill verkligen kunna sköta det bra och det går ju inte om man inte kan komma iväg... Detta är så otroligt irriterande eftersom psykiskt sett mår jag jättebra, och jag kopplar alltid ihop IBS-en med att man mår dåligt i huvudet - men nu är det inte så, förutom att jag har börjat gå och oroa mig för om/när/vad som gör mig dålig i magen...

Nej, ska sluta tänka på detta nu och koncentrera mig på "Not another teen movie" som jag och Lina kikar lite på. Somnar väl snart igen också haha. Snacka om att vara utvilad för jobbet imorn!
Ska nog stänga ner nu och ge mina tänder en omgång. Med tandborsten alltås, höhö.
Har även hittat en helt otroligt vacker bild på intranätet: http://chibasenka.deviantart.com/art/time-to-love-97722292 Kolla in!

Det var allt för söndag.
Puss <3

Inga kommentarer: