8 jan. 2012

Rewiew...

Ska jag försöka göra en årskrönika över 2011? Tja. Försöka kan man ju.


  • Flyttade till Oslo och började jobba för Adecco. Fastnade på DnB Nor Kantine, Aker Brygge
  • Blev sambo med finaste Ebba Abrahamsson
  • Fick många nya, underbara vänner och kollegor
  • Var jävligt nöjd, varje dag, över att ha ett jobb och inte en skola att gå till.
  • Åkte till London en weekend, sov i princip ingenting de dagarna.
  • Hade världens bästa 20-årsdag, blev firad i en hel vecka! Gick ut på krogen i Oslo (lagligt) för första gången.
  • Tjänade egna pengar och shoppade jättemycket kläder
  • Hade mycket hemlängtan större delen av våren och åkte hem nästan varje helg, Swebus in my <3
  • Festade i princip varje helg. Antingen i Oslo eller på HC i Åmål.
  • Jag var utan pojkvän i ett år, det längsta jag varit sen jag var 15.
  • Försökte dock flirta men det gick väldigt dåligt.
  • Blev erbjuden en resa till Paris, tackade nej.
  • Firade Olivias student, återfick en vän och blev väldigt full tillsammans med Lina
  • Hade en crush på en gammal klasskompis sen gymnasiet
  • Åkte på Siesta-festivalen i maj i Hässleholm, traintrip!
  • Var i Falkenberg för första gången i mitt liv
  • Hade fem veckors semester efter att jobbet tagit knäcken på mig. Bestämde mig för att sluta till hösten.
  • Jobbade med en italiensk kock i ett halvår som kallade mig för "Lilla svenska".
  • Har lärt mig att "Snuppa mi" är en gullig sak att bli kallad, inte en ful.
  • Lärt mig prata ganska bra norska, inte danska dock.
  • Var på VM på Holmenkollen, otrolig upplevelse faktiskt!
  • Körde inte så mycket bil
  • Blev kär på nytt
  • Åkte till Mallorca med familjen mitt i sommaren
  • Insåg att två veckor i Bengtsfors är en för mycket.
  • Insåg att min familj är det bästa jag har. Har aldrig fattat vad mycket man kan sakna sin mamma och pappa trots att de bara är två timmar bort med buss.
  • Har väntat otaliga gånger i Årjäng på Swebus.
  • Var på Peace and Love-festivalen i juli med ett gött gäng, bilade till Dalarna!
  • Campade med världens bästa människor och såg sjukt grymma band
  • Har lyssnat väldigt mycket på svensk musik detta år, finns så sjukt mycket bra.
  • Åkte till Selje med mina finaste vänner i från Oslo och bodde hos Kristinas familj i Västnorge
  • Besökte ett kloster
  • Flög inrikes för första gången
  • Åkte buss i 10 timmar och höll på att dö, trots vacker natur
  • Jobbade och hade ansvar för ett helt kök och 300 gäster
  • Sa upp mig från Adecco och åkte på Eurotrip
  • Hade en konstig avskedsfest som ändå ägde
  • Var ute och tågluffade i Europa en månad, en dröm som blev verklighet
  • Har dansat på en klubb i Barcelona och blivit erbjuden massa knark
  • Sprang barfota på stranden, full, klockan 5 på morgonen, samma stad.
  • Har besökt otrligt vackra länder och städer
  • Har sovit i sovvagn på tåg, skräckupplevelse deluxe
  • Levt på mozzarellamackor
  • Gått upp massa kilon i vikt
  • Tränade på riktigt på gymmet Elixia i ett halvår i Norge och såg resultat - Var så galet stolt över min kropp
  • Har fortsatt att kämpa mot IBS-mage och psykisk stress
  • Fick en mykoplasmabakterie som höll i sig i ett halvår
  • Har ätit massa godis
  • Har druckit massa alkohol
  • Har ätit på Michelinguiden-resturang
  • Har lärt mig att gilla Ben and Jerry's-glass
  • Har varit kattvakt i London och sovit i lägenhet jag inte visste vems det var
  • Har sovit på väldigt många hostels
  • Blev lite kär i en fransman
  • Blev tafsad på av en ukrainsk tjej
  • Lärde mig aldrig vad "Bamboola" betyder
  • Kom hem från trippen och degade i en månad. Höll nästan på att gilla det.
  • Bestämde mig för att flytta till London
  • Flyttade efter massa besök i Sverige och Norge
  • Sökte jobb- fick ett
  • Har fått vänner ifrån Australien, Brasilien, Sverige, Polen, England och Slovakien. Bl.a.
  • Jobbat som bartender
  • Saknat en massa människor. Och saker.
  • Varit på IKEA i England, här äter man köttbullar och pommes frites istället för mos. På separata tallrikar.
  • Firat min första jul utan min familj, var i Holland på världens bästa jul
  • Firade nyår i London, blev full och blödde näsblod
  • Har åkt taxi hem efter "firmafest" som slutade kl 5
  • Har gått i för höga klackskor så man fick ta taxi hem
  • Har lärt känna mig själv, ännu bättre
  • Har lärt mig att lita på mig själv - för jag klarar av saker på egen hand
  • Har ridit på en jättestor häst som började galoppera.
  • Jag har burit och gosat på en lammunge!
  • Ångrat att jag inte tillbringat mer tid med far och morföräldrar och gamla vänner...
  • Flugit flygplan typ 8 gånger
  • Låten teenage dirtbag har fått en mening i mitt liv
  • Fotat en vacker sommarkväll i Bengtsfors
  • Gjort halvhjärtade försök till att börja jogga
  • Saknat min gula cykel
  • Köpt ett par rosa Tretorn-stövlar, kanske bästa köpet i år pga av den regniga nordiska sommaren
  • Bestigit berg
  • Lyssnat på Fest hos Mange
  • Åkt väldigt mycket kollektivtrafik
  • Haft konversationer med människor som inte kan engelska. Mycket intressant.
  • Ätit italiensk pasta - i Italien
  • Lärt mig att tvätta själv, i en tvättmaskin alltså.
  • Har lagat vääääääldigt mycket mat. På jobbet och hemma.
  • Tatuerade mig, på typ impuls i Camden. Nöjd!
  • Sovit i tält
  • Nördat rederiet
  • Lyssnat mycket på radio, P3 morgonpasset!
  • Sovit på stränder och tågstationer
  • Couchsurfat
  • Har festat på en tunnelbana i Paris, Metroparty
  • Bloggat ganska mycket
  • Drömt väldigt mycket
  • Löst mycket sudoku
  • Läst en bok på norska, gör det aldrig igen.
  • Blivit biten av Bedbugs
  • Badat mycket mer än förra året. 
  • Funderat mycket över mitt liv. Som jag är väldigt stolt över hittills.

Har hunnit med så mycket 2011. Resandets år, för min del. Självförverkligande, drömförverkligande. Nu är jag i London, fortfarande på resande fot och otroligt stolt över mig själv och allt jag har åstadkommit hittills. Är taggad inför 2012, som redan har börjat helt fantastiskt!

Inga kommentarer: