9 mars 2012

Always been scared, scared of the sea

Asså... Hos mig är klockan kvart över ett och jag är supertrött men vill ändå bara uppdatera lite känner jag...
Vi har varit och kollat på lägenhet som verkar helt perfekt så idag har jag gått och varit grinig och frustrerad halva dagen och bara velat gråta för att jag ville ha den så mycket...

Fullmåne inatt också så jag var tvungen att ringa min mamma i morse för att höra så hon levde, jag drömde nämligen att hon dog och var helt grå och ippade efter luft och höll henne i mina armar och kunde i göra något, så himla hemskt! Fatta paniken??!!
Ringer mamma och frågar:
- Lever du???!!!!
- Öh, ja.. Det gör jag, lever och frodas som vanligt.
- TUR! Jag drömde att du dog och var helt grå! :((
- Nej, jag är allt lika rosa (rosig?) som vanligt.

Haha, älskar min mamma. Ringde även min far i eftermiddags för att meddela att jag fått några dagar ledigt under påsk och i sommar då Jonatan tar studenten, kul! Så två hemfärder blir det i alla fall men resten av sommaren kommer tillbringas i London för det är så himla mycket som händer här så det kommer vara omöjligt att få ledigt. Men vet ni vad - I love it. Jag ser fram emot det, bring it on, turister, fotbollssfantaster och sportnördar. Kom och ät och drick er fulla, Josefine@your service.

På tal om fulla människor. Blir alltid så förvånad när jag ser vuxna människor fullständigt packade så de inte kan stå på benen längre... Känns liksom som om du är 40-50 år ska man väl ändå ha lärt sig vad och hur mycket man tål? Jag trodde liksom att man växte ur det stadiet någon gång när man är iaf runt 20-30, men icke. Tydligen. Och jag blir alltid lika glad när folk framåt kvällen ber om ett stort glas vatten. Älskar att servera vatten till fulla människor. Särskilt när de ber om det. Klokt.

Har även sprungit lite i morse, duktig tjej. Ska försöka komma in i detta nu igen och träna lite, men har fått för mig att jag inte ska styrketräna så mycket (än) utan fokusera på kondition och förbränning. Jag VET att mer muskler = högre förbränning men just nu finns det verkligen inte plats till styrketräning hemma, bokstavligen. Det blir bara knökigt och jobbigt och jag har bestämt mig för att ta en sak i taget.
Ska försöka ge mig ut på en liten runda varannan dag och INTE skylla på dåliga ursäkter, vad nu det är, men ja. Jag känner mig motiverad.

Ska även börja äta minst ett vegansk mål om dagen, har börjat få tillbaka lite matinspiration vilket jag gärna tar emot :)

Nu ska jag sova. Men det var lite av en miljon tankar som har susat omkring i huvudet idag...
Det händer så mycket nu, wiiieeee!



Ni får en gammal bild på älskade Olso, när får jag återse dig igen, underbara stad? 
Life is beautiful, kids. Never forget that.

Inga kommentarer: