5 apr. 2012

I cant go where you go baby....

Flytt-update: flyttade HELA DAGEN igår så jag har träningsvärk i armarna... Började kl tio med att packa ihop det sista innan vi åkte första vändan till nya lägenheten i Angel. Så n bor ja på andra sidan stan, i nord. Angel är nice så ja ska verkligen inte klaga men det ta ju en stund att åka dit och vi åkte tre vändor fram och tillbaka, plus till primark för att köpa täcken, kuddar och påslakan m.m.
Vi var inte klara förrän vid midnatt och då har vi inte packat upp eller städat i princip något alls. Bara torkat ur kylen... Så det blir mitt projekt imorn, att städa och ställa i ordning vårt rum så gott det går nu när allt är provisoriskt, temporärt och tillfälligt...
Men jag får försöka hålla hoppet uppe och tänka på att det kunde varit värre, jag har i alla fall tak över huvudet, jag har underbara föräldrar och jag är inte ensam i detta paradis av sopsäckar med kläder och saker i varenda hörn...

Igår på kvällen beställde home delivery från en kinaresturang och åt som om det nye fanns någon morgondag, ackompanjerat av en flaska rött vin och doften av instängt oanvänt hus mixat med rengöringsmedel. Mitt liv är så OTROLIGT glammigt nu ska ni veta...
Vill helst bara lägga mig och grina i några timmar tills allt ha fixat sig men det tjänar väl ingenting till. Får bara ta mig igenom det fram till söndag då jag äntligen ska hem! Blir onekligen en välförtjänt liten semester efter den här röran och hinner förhoppningsvis ladda upp med massa ny positiv energ så v orkar sätta dit den jäveln som snodde våra pengar, fy fan!

Har rast på jobbet nu och sitter på ett café och dricker kaffe, det var så hel mycket att göra idag, helt sjukt! Märks verkligen att påskhelgen är här för alla firar och dricker, haha.
Men det är skönt att komma ur den lokalen lite och gå en promenad och få lite dagsljus och se lite folk.

Hur som helst. Över lag är läget okej. Och egentligen är det ju mer bra än dåligt eftersom vi på en dag löste nytt boende, dessutom är området jättemysigt, v har till och med en miniliten trädgård som vi ska pyssla med, och hyresvärden verkar snäll och tillmötesgående så det ska nog bli fint detta.
Jag måste bara lära mig att fokusera på en sak i taget. Flytt. Jobb. Jobb. Städa. Jobb. Packa. Sverige. FYLLA ÅR!!! Hem och stämma idioten som tog våra pengar.
Japp, bra plan.

Speaking of Sweden måste jag checka in mig på Ryan air. Gud vad skönt de ska bli att åk hem!

Inga kommentarer: