14 maj 2012

Coffe with some research

God morgon på er!

Har såklart somvanligt en miljon saker att berätta, kanske ska ta det i punktform?

- Vi har raidat IKEA, jag och sambosarna. Mest hittade vi på barnavdelningen, bl.a. Picknicksaker, wiie! Så nu ska vi utnyttja vår gräsmatta! (Åkte dit innan min livskris, läs nedan.)

- Har jobbat och jobbat och jobbat. Helt sjukt vad jag har jobbat. Men det är så kul och det blir mer klirr i kassan, superbra. Plus att vi har fått en liten newbie som vi lär upp, Jamie. En till aussie. Mat just loves'em.

- Jag har genomgått en livskris. Vilket resulterade till att jag nu för tiden äter 90% veganskt, har bojkottat typ alla jävla kommersiella jävla kedjor som tjänar idiotiskt mycket pengar på vårat matrealistiska ha-begär i vårt fruktansvärda slit-och-släng-samhälle och från och med nu bara ska handla second hand - eller ingenting alls.

- Ska även försöka starta en blogg om detta (ovan) så tillbringar en del tid till att hitta en bra bloggsajt, Wordpress funkar finfint ifrån iPaden (som jag skaffade innan min livskris(!!)) men det är ju omöjligt att ha en egen design utan att betala för det? DÅLIGT! Letandet fortsätter. (Så mamma, du kan fortsätta kika in här ibland)

- Lägenheten börjar kännas mer och mer som ett hem, har inte längre ångest över att komma hem och allt är i en röra - för det är det inte, wiihoo!

- Har äntligen tatuerat mig igen, som jag har längtat! Är himmelens nöjd trots att hela min förra veckans lön  gick till det och jag får leva på gröt. Men jag klarar mig. Man klarar sig alltid. Plus att det blir ett bra tillfälle att äta ut mitt kylskåp så inget blir dåligt.

- Har umgåtts mycket med mina vänner, och fått flera nya vänner på köpet! Har haft helt underbara dagar de två senaste veckorna och allt känns så bra.

- Håller på och lär mig slovakiska, det ni.

Idag är jag ledig så jag ska bara chilla. Helt underbart med två dagar i rad för en gångs skull, känns precis som en helg, haha. Ska vara en riktig husmor idag och tvätta, hänga tvätt, städa, laga mat, leta bloggsajt, fota och lata mig som bareeee den! Ska beställa flygbiljett till Sveariket också, wiie! Hem ljuva hem!
Blir en veckas semester mellan 3-9 juni och då ska jag träffa alla goingar,gratta brorsan på studenten och BADA. Längtar!

Biler ifrån IKEA-raiden. Sista gången jag är på IKEA, blir så trött. Men kul hade vi i alla fall.






Inga kommentarer: