14 maj 2012

Say my name

Har lyssnat på Florence and the Machine hela dagen, vad har hänt? Ingen annan musik får korsa min väg!
Försökte spela lite gitarr förut men var totalt oinspirerad och rösten helt knakig så det var inget kul alls.

Har istället roat mig med att städa hela lägenheten, skrivit "cleaning rota" och facebookat järnet!
Jag har även researchat till min nya blogg och lagat en utomordentlig middag med tofu och linser. Börjar vänja mig vid veganspåret! Men jag har insett att min mage måste vänja sig långsammare vid enbart vegankost så ibland fuskar jag med lite smör eller en ostskiva, men än så länge känns det kul! Har skummat igenom massa olika veganbloggar, recept och forum och hittat en del bra grejer.

Nu ska jag snart upp och duscha och beställa flygbiljett hem till Sverige. Eftersom jag har haft så mycket tid till att tänka på ingenting har jag kommit fram till detta:

- Jag vill ha en scrapbook att fylla med recept
- Alla människor borde jobba mindre - få mindre lön och mer kvalitetstid i livet, ju mer pengar, ju mer slöseri
- Jag vill fortfarande ha en egen studio
- Om jag får en kille så borde han vara vegetarian (för att undvika onödiga diskussioner, kommer nog inte ske dock på ett bra antal år)
- Jag är väldigt nöjd med tillvaron
- Jag ska försöka ta upp spanskan igen
. Nästa resa blir antagligen backpack i UK eller i Australien


Favoritlåten med Florence. Galet mysig.

Inga kommentarer: