2 juli 2012

Detox!

Jaa, igår hade jag tänkt mig att jag skulle detoxa den här veckan. Och blev nästan lite besviken, men faktiskt också lite lättad när jag insåg att en detox-diet är väldigt likt så som jag äter nu, till 90% veganskt. shiet vad nice!
Det som jag ska ta bort ur dieten är alltså:
- Laktosprodukter (i den mån jag äter dem)
- Socker
- Koffein (Fast en kopp om dagen är tydligen okej...?)
- Alkohol
- Glutenprodukter
- Kött (såklart, inte det svåraste)

Egentligen tycker jag att jag äter väldigt sunt. Det som är mitt "största problem" är väl att jag dricker alldeles för ofta. Det är svårt att hålla sig borta när man bor i den här staden men nu ska verkligen min kropp få vila från all alkohol, socker och fett under en vecka, sen ska jag nog börja äta bröd igen, det är ju så himla gott!

Har precis varit och handlat på mig massa organisk mat och planerat vad jag ska äta på jobbet, det får bli en salladsvecka, enklast så. Sallad som bas med olika tillbehör som bönor, linser eller avokado, bop bop! 
Glömde dock köpa riskakor och hummus som jag ska käka som kvällsmat. Och har försökt att hitta om jordnötssmör är okej, men antagligen inte.


Traskade hit idag och köpte massa gottit. Jag kan höra den belgiska chokladen ifrån kylskåpet kalla på mig men det får bli jordgubbar istället :)

Inga kommentarer: